Text Size
Vineri, Noiembrie 24, 2017
Romanian English French German Italian Portuguese Russian Spanish Turkish
Coalitia Asociatiilor Femeilor de Afaceri

ADAF s-a constituit in iulie 2001 la initiativa unui grup de 6 femei de afaceri si manageri cu scopul principal de a promova si sprijini activitatea antreprenoriala a femeilor.

Obiectivele principale ale ADAF sunt:

  • Dezvoltarea culturii antreprenoriale si associative, in special in randul tinerelor absolvente
  • Sprijinirea antreprenoriatului feminin prin cursuri, informatii si servicii;
  • Sprijinirea participarii femeilor in politica si la nivel decizional;
  • Implementarea egalitatii de sanse pe piata muncii
  • Incurajarea initiativei private a femeilor si dezvoltarea capacitatii lor de actiune si de conducere
  • Implicarea in activitati de advocacy pentru imbunatatirea legislatiei si a climatului de afaceri
  • Dezvoltarea de parteneriate cu institutii publice si organizatii similare din tara si strainatate
  • Participarea in proiecte nationale si international.

Membrele ADAF reprezinta femei proprietare de intreprinderi sau manageri in activitati care acopera o paleta larga de domenii: industria confectiilor, mobilei, produselor chimice, import si distributie de medicamente, comert, IT&C, sanatate, transporturi, consultanta de afaceri, educatie, cercetare, sistemul bancar, management resurse umane, contabilitate si audit financiar, turism, s.a.

In anul 2004 ADAF a participat ca membru fondator la crearea Coalitiei Asociatiilor Femeilor de Afaceri – CAFA iar in martie 2007 a devenit membru fondator al Coalitiei Asociatiilor Femeilor de Afaceri din Balcani. In anul 2007 ADAF a detinut secretariatul CAFA si in aceasta calitate a organizat cea de a sasea Conferinta Nationala a Femeilor de Afaceri, in mai, la hotelul Cormoran din Delta Dunarii.

Este membru al Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti si al Pactului Regional pentru Ocupare si Incluziune Sociala pentru Bucuresti –Ilfov.

ADAF are o filiala la Slobozia in judetul Ialomita.

Activitatile ADAF sunt orientate in trei directii principale:

1)Dezvoltarea capacitatii antreprenoriale a propriilor membre prin furnizarea de informatii de afaceri, organizarea de seminarii si dezbateri pe teme de interes pentru actualizarea cunostintelor, organizarea de misiuni economice, cooperarea cu bancile si institutii de credit. O atentie deosebita se acorda dezvoltarii parteneriatelor de afaceri intre membrele ADAF sau promovarii oportunitatilor membrelor in mediul de afaceri. In acest scop profilul fiecarei membre a fost inclus pe website-ul asociatiei, se organizeaza vizite la sediul membrelor, se viziteaza standurile membrelor la diferite expozitii si targuri, se include pe website cererile si ofertele de afaceri ale membrelor. Au fost promovate cazurile de succes: membre ADAF in Top 300, Top 50, Business Marketer, Femeia conduce,etc.

In anul 2006 o delegatie a membrelor ADAF a participat la Targul comercial al femeilor de la Madrid.

Delegatia ADAF la standul targului din Madrid

In iunie 2007 ADAF a organizat delegatia femeilor de afaceri din Romania la conferinta “Business Powered by Women” din Novi-Sad. Delegatia romana a avut o intalnire cu primarul din Novi Sad pentru explorarea de noi oportunitati de afaceri si piete.

Intalnirea cu primarul din Novi Sad -2007

In septembrie 2007 membre ADAF impreuna cu membre AFIR, BOW , AFAFCI, au participat la Bari la Forumul femeilor de afaceri din Europa de SE, zona Marii Negre si Marii Caspice.

ADAF a participat la Campania initiata de Credit Europe Bank intitulata Femeile vor sa auda cifre frumoase! Campania a promovat un produs de credite bancare pentru IMM-uri create sau administrate de femei cu 0% comision de acordare . Pe portalul creat de Credit EuropeBank : www.femeiadeafaceri.ro a fost prezentata si asociatia noastra.

2) A doua directie principala a ADAF este dezvoltarea culturii antreprenoriale si asociative a femeilor sub sloganul “Este nevoie de mai multe femei in afaceri!”

Strategia si programul de activitati al ADAF pe termen mediu sunt conectate la obiectivele globale si europene ale dezvoltarii economiei care pun accent deosebit pe dezvoltarea antreprenoriala.

Astfel,in Statele Unite se vorbește mult de „noua economie antreprenorială“: perioadele de declin îi împing pe cei rămași fără job să înceapă ceva pe cont propriu, ceea ce duce la explozii antreprenoriale.

In urma unei anchete intreprinse in Romania 52% dintre romani doresc sa devina intreprinzatori

Strategia “Europa 2020” considera ca economia anului 2020 va fi o economie sociala de piata bazata pe:

  • creștere inteligentă –economii bazate pe cunoaștere și inovare;
  • creștere durabilă ;
  • creștere favorabilă incluziunii –o rată ridicată a ocupării care să asigure coeziunea economică, socială și teritorială.

Strategia 2020 stabileste urmatoarele tinte:

  • 75% din populatia cu varste intre 20-64 ani trebuie sa fie ocupata;
  • 3% din GDP sa fie investit in cercetare-dezvoltare;
  • Abandonul scolar sub 10%
  • Cel putin 40% din generatia tanara sa fie absolventi de facultati.
  • Populatia aflata la riscul saracirii sa se reduca cu 20 milioane.

Ca rezultat al unui studiu elaborat pe baza unei anchete initiate de Eurochambres (Asociatia Europeana a Camerelor de Comert), Profilul femeii de afaceri din Romania a fost definit astfel:

  • Persoana foarte ambitioasa
  • Casatorita cu copii (81.8% casatorite, 77.8% cu copii)
  • Studii superioare, bine instruita
  • Devotata propriei afaceri, uneori neglijand chiar familia
  • Munceste peste 60 ore saptamanal, foarte rezistenta la efort
  • Destul de perseverenta, reusind sa depaseasca obstacolele
  • Independenta (principala motivatie de a incepe o afacere)
  • Dorinta de autodepasire (lipsa de timp este o bariera)
  • Neinteresata sa participe in organe decidente.

In economia antreprenoriala femeilor le revine un rol foarte important si acest obiectiv va fi asigurat prin:

  • Aplicarea unor masuri de sprijinire a antreprenoriatului feminin;
  • Intarirea pozitiei femeii pe piata muncii;
  • Crearea de retele ale femeilor de afaceri (promovare modele, mentorat, schimb de informatii, dezvoltare de parteneriate)
  • Cresterea rolului asociatiilor de afaceri in sustinerea antreprenoriatului feminin.

In cei 10 ani de activitate asociatia, consecventa misiunii sale s-a implicat in promovarea antreprenoriatului feminin prin activitati si actiuni diversificate.

  • In colaborare cu Agentia Nationala pentru IMM-uri si oficiile sale teritoriale ADAF a prezentat cazuri de succes ale mambrelor sale la Conferinta Internationala a femeilor de afaceri organizata de ANIMMC in noiembrie 2006 la Bucuresti, a participat cu expuneri si prezentari de cazuri de succes la “Ziua Intreprinzatoarei” la Alexandria (2007), Targoviste si Constanta (2008) si Prahova (2009).
  • In colaborare cu fundatia germana „Konrad Adenauer” ADAF a organizat in aprilie 2004 la Mangalia seminarul cu tema: „Dezvoltarea culturii antreprenoriale si asociative in randul femeilor”
  • ADAF a fost co-organizator al evenimentului FEMINA STAR impreuna cu CCI Ialomita si filiala ADAF din Slobozia (editiile 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2010). FEMINA STAR, este un eveniment complex, de 3 zile, in prima saptamana a lunii martie constand in expozitie si targ cu produse ale firmelor create sau conduse de femei, seminarii si cursuri pe teme de interes pentru dezvoltarea afacerilor, prezentare de moda, Miss—Martisor. La FEMINA STAR asociatia noastra a organizat cursuri de initiere in afaceri cu eleve de liceu din ultimul an si seminarii privind surse de finantare a afacerilor, fonduri structurale, etc.

Deschiderea editiei 2007 – FEMINA STAR

  • In cadrul proiectului EUROFEM, ADAF a participat la instruirea cu competente antreprenoriale a 300 de femei din regiunea Sud-Muntenia, la organizarea de expozitii cu produse realizate de beneficiarele proiectului la Alexandria, Fetesti, Calarasi si Bucuresti, promovandu-se astfel realizarile firmelor conduse de femei. Doua evenimente de promovare, prin expozitii si parteneriate de afaceri au fost organizate in Grecia (Pireu) si in Italia (Florenta). O conferinta international finala a proiectului, cu participarea de firme conduse de femei din Italia si Grecia a fost organizata la Bucuresti, inclusiv o expozitie cu produse ale femeilor din regiune.
  • In central preocuparilor ADAF este promovarea culturii antreprenoriale prin organizarea de cursuri privind competentele antreprenoriale (cursuri acreditate de CNFPA), furnizarea de consultanta si mentorat pentru initierea si dezvoltarea de activitati independente, elaborarea de studii privind situatia antreprenoriatului feminin in Romania. Un numar important de membre ADAF au participat ca mentori in programul “TOP CLASS” acordand asistenta start-upurilor din regiunea Bucuresti-Ilfov.
  • ADAF s-a implicat in activitati de advocacy atat in plan educational cat si prin actiuni directe. Prin proiectul “ Cetateni europeni intr-o Europa mai buna” finantat prin programul “Europe for Citizens”au fost pregatiti 50 de formatori din asociatii, fundatii si IMM-uri in materie de democratie participativa. O intalnire si un dialog cu europarlamentari si membri ai Consiliului Economic si Social European a fost organizata in septembrie 2009. S-a stabilit cu acest prilej o relatie de comunicare intre ADAF si europarlamentari, comunicatele de presa cu activitatea europarlamentarilor fiind transmise regulat prin email catre ADAF.

In noiembrie 2009, in colaborare cu Academia de Advocay si Cartel Alfa ADAF a organizat o audiere publica privind modificarea legislatiei de pensii si conferinta de presa pentru prezentarea rezultatelor audierii. La eveniment au participat secretarul de stat de la Ministerul Muncii si Presedinta Casei Nationale de Pensii si Asigurari Sociale.

  • A fost instituit Premiul ADAF pentru promovarea antreprenoriatului feminin in cadrul Trofeului Excelentei in Afaceri. S-au desfasurat doua editii in prezenta Presedintelui Romaniei.

3) A treia directie principal in activitatea ADAF consta in dezvoltarea de cooperari cu organizatii similare din alte tari prin participarea la proiecte europene regionale, participare la evenimente europene si dezvoltarea de parteneriate cu organizatii similare din regiune.

Dintre proiectele europene in care ADAF a participat ca partener mentionam urmatoarele proiecte:

  • Proiectul Winner cu obiectivul de a sensibiliza femeile de afaceri in utilizarea IT, Internetului si comertului electronic; acest proiect a fost initiat de PNUD, s-a derulat in 16 tari din intreaga lume, iar intre 2001-2004 ADAF a indeplinit functia de help-desk pentru proiect.
  • WEFNET – Retea de centre de resurse pentru femei si noi surse de finantare – finantat prin Interreg CADSES IIB; proiectul a fost initiat de Regiunea Puglia-Italia si a avut 12 parteneri din Italia, Albania, Grecia, Germania, Polonia si Romania. 5 membre ADAF au participat la Bari la un curs organizat in cadrul proiectului. De asemenea ADAF a participat la deschiderea Centrelor de resurse pentru femei in Italia (Molfeta, Bari, Lecce si Tricase) si Germania (Berlin) unde a prezentat experienta ADAF in promovarea culturii antreprenoriale in randul femeilor. Antreprenoriatul feminin din Romania a fost de asemenea prezentat la Conferinta finala internationala organizata la Bruxelles la DG –Regio. Un Centru de Resurse pentru Femei este gazduit de ADAF ca efect al acestui proiect.

ADAF a participat la Primul forum de antreprenoriat feminin (septembrie 2008) la Sofia si Plovdiv si la al doilea forum la Sofia in noiembrie 2009.

Intalnire cu un grup de femei de afaceri din Italia, la Primul Forum al Femeilor Intreprinzatoare, Sofia, septembrie 2008

Au fost semnate protocoale de colaborare cu Asociatia femeilor de afaceri din Varna si cu Asociatia femeilor de afaceri SELENA.

Semnarea acordului de parteneriat cu asociatia “Preserve women” din Varna, la 26 septembrie 2008 la primul Forum al Femeilor Antreprenor in Bulgaria

In octombrie 2008 ADAF a semnat la Paris documentul de Creare a parteneriatului pentru antreprenoriat feminin la ADVANCIA .

Crearea Parteneriatului pentru antreprenoriatul feminin –Paris 2008

Intalnire cu membre ale Camerei de Comert a femeilor din Bangladesh cu prilejul unui training sustinut de presedinta ADAF in Bangladesh, in mai 2008.

Intalnire cu membre ale Camerei de Comert a femeilor din Bangladesh cu prilejul unui training sustinut de presedinta ADAF in Bangladesh, in mai 2008.

ADAF – lider national pentru Parteneriatul International Futurallia.

Oportunitate unica de dezvoltare rapida a afacerilor pe plan mondial, Futurallia – Alianta pentru viitor, este un Forum anual international de parteneriat in afaceri, recunoscut global, si destinat numai firmelor care s-au inscris ca participante, un eveniment unic care se adreseaza IMM-urilor dar si marilor intreprinderi, avand ca obiectiv consolidarea pozitiei unei firme pe piata internationala; contactarea de viitori parteneri din sectoare si tari diferite; identificarea de aliante comerciale, financiare, strategice sau tehnologice; extinderea pe noi piete si identificarea de noi poli de dezvoltare; informarea asupra evolutiei si tendintelor pietelor internationale.

Intalnirile bilaterale, prestabilite si desfasurate in doua – trei zile,cu intreprinderi din intreaga lume, ofera participantilor diferite tipuri de parteneriate: aliante comerciale ( contracte de distributie, vanzare); aliante industriale ( joint-venture, concesionare de licente); aliante tehnologice ( inovare,transfer tehnologic); schimb de informatii.

Primul eveniment Futurallia a avut loc in anul 1990, la initiativa Camerei de Comert si Industrie Vienne , din Poitiers, Franta, in parteneriat cu Consiliul Regional Poitou-Charentes si Consiliul General din Vienne. Celelalte editii au fost organizate in Franta, Canada, Belgia Polonia, Quatar, SUA.

Calendarul parteneriatelor organizate in 2012.

  • 16-18 ianuarie 2012, CHINALLIA, Shanghai, China
  • 22-24 februarie 2012, AFRICALLIA, Burkina Faso- Ouagadougou
  • 14-16 martie 2012, B2B Montreal, Canada-Montreal
  • 23-25 aprilie 2012, INDIALLIA, India-Mumbai
  • 27-29 iunie 2012, FUTURALLIA, Franta-Lille
  • 10-12 octombrie 2012, CENTRALLIA, Canada - Winnipeg

ADAF – Partener in proiecte POSDRU in implementare

Parteneri sociali si societatea civila in sprijinul ocuparii si incluziunii sociale in regiunea Bucuresti Ilfov – proiectul a fost implementat in perioada 2009-2011 avand ca grup tinta membrii Pactului Regional pentru Ocupare si Incluziune Sociala. In cadrul proiectului a fost actualizat - Programul Regional de Activitati pentru Ocupare pentru perioada 2013-2017, s-a organizat si a functionat Secretariatul Tehnic al Pactului. Un numar de 1500 de persoane au fost instruite in utilizarea fondurilor structurale.

O noua viata la tara (derulat in perioada 2010-2013) se implementeaza in urmatoarele regiuni: Bucuresti-Ilfov, Centru, Sud-Muntenia, Sud-est si Vest avand ca grup tinta: persoane in cautarea unui loc de munca, someri, persoane din agricultura de subzistenta, manageri din mediul rural. Sunt prevazute urmatoarele activitati:

  • seminarii de informare in mediul rural pentru 3600 persoane;
  • elaborarea unui studiu national privind oportunitati de afaceri inovative si de cautare a unui loc de munca
  • instruirea unui numar de 1600 persoane din care 1440 femei, consultanta pentru initiere de afaceri
  • organizarea de 10 centre de dezvoltare locala in mediul rural, formarea a 10 facilitatori si a 10 consilieri rurali;
  • revitalizarea traditiilor mestesugaresti prin organizarea unui concurs de planuri de afaceri
  • dezvoltarea parteneriatelor prin participarea firmelor din mediul rural la 10 manifestari comerciale in spatiul rural
  • integrarea de bune practici preluate de la partenerul francez

La seminarul de informare de la Grupul scolar Mozaceni am identificat un concurs de idei si planuri de afaceri pentru elevii din clasa economica. ADAF a sprijinit aceasta initiativa prin sustinerea seminarului regional si premierea celor mai bune planuri de afaceri la evenimentul organizat la Pitesti, in iunie 2011.

Proiectul “Da startul afacerii tale” se implementeaza in perioada 2010-2012 in regiunile

Bucuresti-Ilfov, Centru, Sud-Muntenia. Grupul tinta este format din femei care doresc sa initieze o intreprindere, femei manageri din micro si IMM-uri, femei intreprinzatoare. In cadrul proiectului s-au realizat studii, pentru fiecare regiune de dezvoltare, privind situatia actuala a antreprenoriatului feminin si s-au elaborate trei brosuri: Ghidul intreprinzatorului incepator, Surse de finantare pentru afacerea ta, Povesti de succes ale femeilor intreprinzatoare din Romania care au fost prezentate si dezbatute la trei seminarii privind surse de finantare.Un numar de 600 de femei vor fi initiate in deschiderea unei activitati independente, se vor desfasura campanii de promovare a culturii antreprenoriale pentru 1000 de femei si se vor crea retele profesionale pentru antreprenoriatul feminin in cele trei regiuni.

Conferinta de lansare a proiectului “Da startul afacerii tale” la Moeciu

Proiectul eLife - Dezvoltarea inovatiei, creativitatii, responsabilitatii si sustenabilitatii antreprenoriatului romanesc (perioada de implementare 2010-2013) in regiunile: Bucuresti-Ilfov, Centru, Nord Est. Grupul tinta este format din: angajati, intreprinzatori, personal de conducere din IMM-uri, persoane care doresc sa infiinteze o firma

Principalele activitati desfasurate in cadrul proiectului sunt:

  • Realizarea studiilor regionale privind situatia antreprenoriatului si a resurselor existente pentru dezvoltarea acestuia in directia inovarii, responsabilitatii si sustenabilitatii antreprenoriale
  • Actiuni pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale pentru 1700 persoane
  • Initierea in afaceri, prin cursuri, a 1400 persoane din care 950 femei
  • Dezvoltarea de competente manageriale – 300 persoane

Elaborarea unui Pachet de 8 cursuri:

  • initiere in TIC
  • dezvoltare competente antreprenoriale
  • contabilitate in partida simpla
  • antreprenoriat inovativ- domenii emergente
  • finantarea afacerilor
  • evaluare si reorganizare IMM-uri
  • achizitii publice
  • management si lidership

Coaching direct si virtual prin organizarea de 3 burse de contacte, asistenta si consiliere prin crearea de spin-off-uri si asistenta directa prin furnizarea de informatii specifice: furnizori, clienti, dezvoltarea de parteneriate, servicii de tip incubator de afaceri fara pereti, formare/specializare profesionala.

Antreprenoriat la Feminin (implementat in perioada 2010-2013) dedicat regiunilor Bucuresti-Ilfov, Sud-Muntenia, Nord-Est. Implementarea proiectului este rezultatul parteneriatului incheiat intre European Project Consulting SRL, CCI Bucuresti, ADAF, ESSEC-Business School Paris.Grupul tinta include: 250 tinere din liceu si facultati, 250 femei manager, femei care vor sa initieze o afacere.

Principalele activitatiimplementate prin proiect:

  • Studiu comparativ - situatia antreprenoriatului feminin la nivel regional, national si european, identificarea barierelor de gen
  • Cursuri pentru 8 competente antreprenoriale (transfer know-how de la ESSEC)
  • Crearea unei platforme electronice pentru formarea si consilierea femeilor
  • Campanii de informare si schimb de bune practici: - Intreprinderea si scoala (student): Afla cum! (povesti de succes); Poti singura! (Femei inactive, angajate);
  • Fii antreprenoare!
  • Instruire a 1000 femei pentru 8 competente
  • Elaborare ghid “Antreprenoriat la feminin”

EVA – Era Valorificarii Antreprenoriatului Feminin (perioada de implementare 2011-2013) in regiunile Bucuresti-Ilfov, Centru, Nord-Est, Sud-Muntenia. Grupul tinta este constituit din : 1400 femei din grupuri vulnerabile (femei cu handicap, detinute, emigrante revenite in tara, victime ale traficului de persoane)somere si operatori mass-media. Prin proiect se deruleaza activitati privind:

  • Furnizarea de 10 cursuri pentru: initiere in afaceri (competente antreprenoriale, contabilitate in partida simpla, initiere IT, finantarea afacerilor), calificare (bucatar, lucrator comercial, confectioner, cosmeticiana, administrator imobile) combaterea stereotipului de gen in mass-media;
  • Asistenta si consiliere in initierea de afaceri;
  • Elaborarea de ghiduri de bune practici (operatori mass-media, integrarea pe piata muncii a grupurilor vulnerabile).

Grant pentru Program de masuri integrate pentru ocupare in regiunea Bucuresti-Ilfov (2010-2011) are un grup tinta format 400 persoane in cautarea unui loc de munca si someri.

Activitati:

  • Program de masuri integrate pentru ocupare (informare, consiliere, orientare profesionala)
  • Cursuri de calificare (cofetar, chelner, bucatar)
  • Initiere in afaceri (curs de competente antreprenoriale)
  • Consultanta, asistenta pentru inceperea unei activitati independente
  • Organizarea unui program concurs: “Business Start-up”
  • Parteneriate cu potentiali angajatori pentru plasarea persoanelor din grupul tinta pe piata muncii.

10 ani de activitate a ADAF

Evenimentul aniversar a fost marcat prin simpozionul organizat in data de 27 octombrie 2011 la Palatul Parlamentului intitulat: “Realizari si perspective in dezvoltarea antreprenoriatului feminin in Romania” in prezenta a 200 de participanti

Ne aflam la sfarsitul anului si dorim sa folosim acest prilej pentru a adresa din partea ADAF tuturor membrelor CAFA si femeilor de afaceri traditionala urare:

CRACIUN FERICIT! si LA MULTI ANI!